Retur og bytte av varer

Vi i Solgar håper at du alltid blir fornøyd med varene du handler hos oss. Skulle du allikevel angre på kjøpet ditt, tilbyr vi utvidet angrerett på alle Solgars produkter (kun til kunder i Norge enn så lenge). 

14 dagers angrerett er gjeldende i henhold til norsk lov.

Følg instruks under for å gjennomføre en retur eller send oss en mail på firmapost@solgar.no. Husk å skrive RETUR og ditt ordrenummer i emnefeltet til e-posten.

Du er returansvarlig

Det er ditt ansvar at pakken kommer frem til oss , selv om vi i Solgar betaler for returporto. Send en-post til firmapost@solgar.no om du ikke har tatt vare på returlappen som du fikk i pakken sammen med varene dine. 

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette via Visa/Mastercard eller Vipps. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg, til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene til firmapost@solgar.no.

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Nordic Premium AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

Bytte en vare?

Dersom du vil bytte noe du har kjøpt til en annen vare, tar du kontakt med vår kundeservice på firmapost@solgar.no. I bestillinger som ikke er sendt kan vi enkelt gjøre endringer før den sendes ut. Dersom bestillingen er sendt, må du bruke returlappen i pakken til å returnere varene, slik at vi kan sende deg nye. 

Uavhentede pakker

Hvis en pakke som er levert ditt lokale utleveringssted ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kr. 150,- for frakt- og håndteringskostnadene dette fører med seg for oss.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

Har du flere spørsmål?

Her finner du vårt kontaktinformasjon og kundeservice. 

Ikke nøl med å ta kontakt om du lurer på noe!